Organizujemy szkolenia Efektywny Zespół
Celem szkolenia będzie wykształcenie proaktywnych postaw, nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem zespołu oraz przećwiczenie kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej.
KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Co to jest zespół, rodzaje zespołów.
Cechy wzorcowego zespołu.
Etapy organizacji zespołu – omówienie faz formowania się grupy – odniesienie do zespołów uczestników.
Procesy zachodzące na poszczególnych etapach i ich wpływ na relacje.
Rola i znaczenie jednostki w grupie.
Narzędzia usprawniające komunikację między jednostką, a pozostałymi członkami zespołu.
WŁAŚCIWA KOMUNIKACJA WSPIERAJĄCA WSPÓŁPRACĘ I PROWADZĄCA DO WZROSTU EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU
Błędy w komunikacji międzyzespołowej.
Sposoby porozumiewania się między ludźmi.
Zasady komunikacji – SPM – okazywanie szacunku i dbanie o właściwe relacje.
Znaczenie udzielania informacji zwrotnej w komunikacji międzyzespołowej.
Znaczenie wzajemnego wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi.
Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁPRACY W ZESPOLE
Grupa ludzi a Zespół. Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
Zwiększanie uczucia solidarności, uświadomienie własnego wkładu w rozwój i funkcjonowanie zespołów.
Stworzenie okazji do wglądu w problemy zespołu, pobudzanie motywacji do działań integracyjnych.
Korzyści wynikające z pracy w zespole różnorodnym.
Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
REGUŁY EFEKTYWNEJ PRACY W ZESPOLE
Procesy i interakcje w zespole.
Metaplan – metoda stanowiąca diagnozę sytuacji.
Metody uzyskiwania efektu synergii i wyzwalania umysłu zbiorowego.
Współdziałanie w sytuacjach zadaniowych.
Siatka celów jako narzędzie coachingowe.
SYTUACJE KONFLIKTOWE W ZESPOLE. ROLA CZŁONKÓW ZESPOŁU W ROZWIĄZYWANIU TRUDNYCH SYTUACJI
Dlaczego dochodzi do konfliktów? Czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym?
Sposoby diagnozowania sytuacji konfliktowych.
Test autodiagnostyczny „Zarządzanie sytuacją konfliktową”.
Strategie i metody rozwiązywania konfliktów.
Konstruktywne radzenie sobie z sytuacją konfliktu. Jak wykorzystać pozytywne i negatywne efekty konfliktów w zespole?
Efektywne zachowania członków zespołu w sytuacjach konfliktowych:
Narzędzia i techniki wywierania wpływu w trudnych, konfliktowych sytuacjach.
Techniki przeciwdziałania presji, manipulacji i agresji.
Komunikacja w sytuacjach konfliktowych.
Style zachowań i postawy w konflikcie – strategie wyboru.
Asertywna komunikacja – obrona swoich racji, poglądów, a wybór racji korzystniejszych
z punktu widzenia zespołu lub organizacji.
Wykorzystanie narzędzi komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu konfliktami.
Współpraca czy rywalizacja?
Analiza własnego stylu reagowania w sytuacji konfliktu.
Konstruktywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI W ZESPOLE
Kanały komunikacji – koszty i skuteczność.
Strategie doboru celu, metody, struktury i sprzężenia zwrotnego adekwatnego do rodzaju danej sytuacji.
Czynniki, które wpływają na skuteczność komunikowania się w zespole.
Podział informacji na adresowaną i dostępną oraz stworzenie systemu rangowania informacji w zespole.
Optymalizowanie ilości, rodzaju i formy wykorzystywanych w zespole dokumentów, informacji.
Chcesz wiedzieć jeszcze więcej na temat szkoleń zapraszamy do kontaktu pod nr tel. 507-030-840
Organizujemy szkolenia w Akademii Rozwoju oraz w różnej części Polski.
Zapraszamy do zapisywania się na szkolenia!