Jeżeli:
• myślisz o połączeniu działalności społecznej i przedsiębiorczości
• chcesz utworzyć przedsiębiorstwo społeczne…… a nie wiesz jak
• nie masz pracy i szukasz pomysłu na siebie
• masz zapał do działania i chcesz go wykorzystać lokalnie
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Toruniu
zaprasza Cię do udziału w bezpłatnych szkoleniach z obszaru ekonomii społecznej, w trakcie których:
zapoznasz się z przedsiębiorstwem społeczny, zasadami jego tworzenia
i funkcjonowania
przećwiczysz czym się różni spółdzielnia socjalna od fundacji
dowiesz się jak podmioty ekonomii społecznej mogą zmienić twoją rzeczywistość
przygotujesz biznesplan działalności
opracujesz plan marketingowy
poznasz sposoby na zdobycie dobrych partnerów do współpracy
zobaczysz jak z sukcesem funkcjonują inni
Szkolenia zorganizowane będą:
• na terenie powiatu toruńskiego – gmina Łubianka
• w terminie: maj 2019 r. (szczegółowy harmonogram zostanie przesłany po utworzeniu grupy szkoleniowej)
• w formie 6 dniowego cyklu obejmującego 11 szkoleń
• zapewniamy: materiały szkoleniowe, materiały piśmiennicze, catering (obiad, przerwę kawową)
• Ilość miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacje i zapisy na szkolenia:
Anna Wit – Animator OWES w Toruniu, a.wit@ekonomia-spoleczna.com.pl, tel. 512 263 12
Monika Krauze – Animator OWES w Toruniu, m.krauze@ekonomia-spoleczna.com.pl, tel. 602 572 337
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Toruniu
ul. Wola Zamkowa 12 a, 87-100 Toruń
tel. 56 65 222 40, fax 56 65 222 41
Szkolenia oferowane przez OWES w Toruniu prowadzone są metodami aktywnymi. Nasi trenerzy przedstawiają materiał w formie mini wykładu, prezentacji. Zachęcają uczestników do aktywności poprzez burzę mózgów, analizę przypadków, ćwiczenia pobudzające kreatywność, a także twórcze rozwiązywanie problemów w grupie.
Poszczególne tematy szkoleniowe koncentrują się wokół zagadnień:
1. Powołanie Podmiotów Ekonomii Społecznej i Przedsiębiorstw Społecznych – 3 h
2. Prowadzenie działalności statutowej i gospodarczej w sferze ekonomii społecznej – 3 h
3. Aspekty prawne, finansowe, rachunkowe w ekonomii społecznej cz.1 – 3 h
4. Aspekty prawne, finansowe, rachunkowe w ekonomii społecznej cz. 2 – 3 h
5. Zakładanie i prowadzenie PES o charakterze reintegracyjnym 3 h
6. Umiejętności społeczne – 3 h
7. Budowanie powiązań kooperacyjnych cz. 1 – 3 h
8. Budowanie powiązań kooperacyjnych cz. 2 – 3 h
9. Tworzenie biznesplanów oraz marketing – 6 h
10. Zarządzanie organizacją, planowanie strategiczne, zarządzanie finansami cz. 1 – 3 h
11. Zarządzanie organizacją, planowanie strategiczne, zarządzanie finansami cz. 2 – 3 h
Zapisy pod nr.510-910-574