Szkolenie zarządzania i motywowania podwładnych jest podzielone 8 modułów
- ROLA SZEFA
Wielu uważa, że “szefem trzeba się urodzić”. Trzeba mieć autorytet, osobowość, itp. W naszym przekonaniu “szef to zawód”. Pełnienie tej funkcji wymaga od nas sprawnego radzenia sobie z rozbieżnymi oczekiwaniami ze strony przełożonych i podwładnych. Umiejętność rzeczywistego rozumienia tych mechanizmów i budowania korzystnych relacji jest złożone i wymaga sprawnego wykorzystywania narzędzi z zakresu komunikacji, negocjacji, asertywności, umiejętność kreowania zespołem, itp. - PODSTAWOWE PŁASZCZYZNY KOMUNIKACJI – PIRAMIDA SZEFA
1. Trudne decyzje szefowskie
a. algorytm przekazania trudnych decyzji
b. algorytm delegowania zadania i odpowiedzialności
c. Negocjacje w wyznaczonym obszarze
d. przekazywanie podwładnemu decyzji o zwolnieniuW relacji szefa z podwładnymi rozróżniamy trzy podstawowe płaszczyzny komunikacji:
* decyzja – z reguły jest podstawową płaszczyzną komunikacji szefowskiej
* negocjacje – z podwładnymi są bardzo ważne i przydatne, jednak w granicach, które ty określasz
* prośba – jest obszarem bardzo trudnym w komunikacji ponieważ daje rozmówcy prawo do odmowy - PRZEKAZYWANIE INFORMACJI O OCENIE
- EGZEKWOWANIE REALIZACJI ZADANIA
Opierając się np. na założeniach analizy transakcyjnej wg. E.Berna opisujemy komunikację między przełożonym a podwładnym. Informacja zwrotna nie zawiera ocen personalnych. Jest to wskazanie związków przyczynowo-skutkowych. Może dotyczyć zarówno pozytywnych jak i negatywnych spostrzeżeń. Jeśli chcesz podwładnemu przekazać negatywne spostrzeżenie, wskaż najpierw to, co spostrzegasz jako pozytyw. - MOTYWOWANIE PODWŁADNYCH
1. Poziomy zaangażowania pracownika
a. realizacja obowiązków
b. aktywizacja instrumentalna
c. identyfikacja
d. internalizacjaGdy zadajemy pytanie menadżerom, z jakich narzędzi najczęściej korzystają w motywowaniu pracowników, temat rozmowy z reguły sprowadza się do systemów premiowych. Za każdym razem rozmawiamy o pieniądzach, a najczęściej o tym, że dysponują zbyt małym bud zetem na te cele. - KARY I NAGRODY W MOTYWOWANIU
1. Przekazanie podwładnemu decyzji o ukaraniu
2. Przekazanie podwładnemu decyzji o nagrodzieCelem karania i nagradzania jest wskazywanie konsekwentnie granic i pożądanych postaw podwładnych. - ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZIE
1. Ochrona decyzji szefa
2. Stawianie granic
3. Zmiana oceny na opinieAsertywność daje narzędzia do układania swoich relacji z otoczeniem bez uległości, ale też bez inwazji i agresji. Wspiera nas w realizacji kluczowych zasad w komunikacji. - ROZWÓJ OSOBISTY PRACOWNIKA
- STYL ZARZĄDZANIA
4 style – instruktaż, instruktaż asysta, coaching, coaching na życzenie - ROZMOWA Z ZDEMOTYWOWANYM PODWŁADNYMEnergia każdego zespołu przemieszcza się na sinusoidzie góra – dół. Szefom stosunkowo łatwo pogodzić się ze wzrostem energii w zespole, natomiast jej spadek już niekoniecznie. Niezależnie od naturalnego cyklu energetycznego wzmocnienie zespołu należy do jednego z najważniejszych zadań szefa.
Szkolenie jest dwudniowe (weekend)
Grupy – 6 osób
Koszt – 300 zł (certyfikat, potrzebne materiały, obiad i poczęstunek)
Zapraszamy do zapisów pod nr 507 030 840 lub 510 910 574.