Podczas szkolenia Zarządzanie sytuacyjno-zadaniowe. Rola menadżera omówione zostaną następujące tematy:
- Najważniejsze funkcje menadżera
Menedżer jest osobą odpowiedzialną za realizację działań podległych mu osób i działu. Jego celem jest zwiększanie efektywności pracy, przez stosowanie odpowiednich sposobów zarządzania ludźmi. To krótka w formie definicja, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej, jakim jest obszar zarządzania zespołem. - Przywództwo sytuacyjne
Według Herseya i Blancharda najskuteczniejszy styl przywództwa zależy od dojrzałości podwładnych. Dojrzałość ta nie jest związana z wiekiem, ani ze stażem pracy, lecz definiuje ją pragnienie osiągnięć pracownika, chęć brania na siebie odpowiedzialności oraz doświadczenie i umiejętności związane z zadaniem. Opierając się na schemacie działań kierowniczych “zorientowanych zadaniowo” i “zorientowanych relacyjnie” obserwowanych w codziennej pracy, autorzy wyróżnili cztery podstawowe style zarządzania:
a. styl 1 (S1) instruowanie
b. styl 2 (S2) konsultowaniec. styl 3 (S3) wspieranie
d. styl 4 (S4) delegowanie - Jak postępować z pracownikiem, gdy jest…?
– ciekawy wiedzy początkujący
– pozbawiony złudzeń
– zachowujący przerwę
– ekspert - Praca w cyklu komunikacyjnym
a. zlecenie zadań - Rozmowa monitorująca/oceniająca
- Dwuczynnikowa teoria Herzberga
Szkolenie dwudniowe (weekend)
Grupy – 6 osobowe
Koszt 300 zł (w cenie – obiad, poczęstunek, materiały szkoleniowe, certyfikat)