Zarządzanie sytuacyjno-zadaniowe. Rola menadżera.

Podczas szkolenia Zarządzanie sytuacyjno-zadaniowe. Rola menadżera omówione zostaną następujące tematy:

 

  1. Najważniejsze funkcje menadżera
    Menedżer jest osobą odpowiedzialną za realizację działań podległych mu osób i działu. Jego celem jest zwiększanie efektywności pracy, przez stosowanie odpowiednich sposobów zarządzania ludźmi. To krótka w formie definicja, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej, jakim jest obszar zarządzania zespołem.

  2. Przywództwo sytuacyjne
    Według Herseya i Blancharda najskuteczniejszy styl przywództwa zależy od dojrzałości podwładnych. Dojrzałość ta nie jest związana z wiekiem, ani ze stażem pracy, lecz definiuje ją pragnienie osiągnięć pracownika, chęć brania na siebie odpowiedzialności oraz doświadczenie i umiejętności związane z zadaniem.  Opierając się na schemacie działań kierowniczych „zorientowanych zadaniowo” i „zorientowanych relacyjnie” obserwowanych w codziennej pracy, autorzy wyróżnili cztery podstawowe style zarządzania:
    a. styl 1 (S1) instruowanie
    b. styl 2 (S2) konsultowanie

    c.  styl 3 (S3) wspieranie
    d.  styl 4 (S4) delegowanie

  3.  Jak postępować z pracownikiem, gdy jest…?
    ciekawy wiedzy początkujący

    – pozbawiony złudzeń
    – zachowujący przerwę
    – ekspert

  4. Praca w cyklu komunikacyjnym
    a. zlecenie zadań

  5. Rozmowa monitorująca/oceniająca

  6. Dwuczynnikowa teoria Herzberga

 

Szkolenie dwudniowe (weekend) 
Grupy – 6 osobowe
Koszt 300 zł (w cenie – obiad, poczęstunek, materiały szkoleniowe, certyfikat)